Rozpoczęcie projektu badawczego

W sierpniu Wydział Nauk Pedagogicznych -Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, rozpoczął realizację projektu badawczego nr WGW/dok/2014/05 Badanie wykluczenia cyfrowego osób z niepełnosprawnością intelektualną


Projektem kieruje

mgr Piotr Wojciech Osiadły

doktorant WNP

 

W ramach projektu przebadani zostaną terapeuci pracowni komputerowych WTZ i ŚDS z terenu opolszczyzny

Planowane zakończenie projektu do grudzień 2014 roku.P

Projekt badawczy


Projekt badawczy
BADANIE WYKLUCZENIA CYFROWEGO OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ

Strona dofinansowana ze środków Wydziału nauk pedagogicznych DSW w roku 2014  jako „projekt badawczy” nr
WGW/dok/2014/05

Celem badania jest ustalenie jakie bariery napotykają osoby z niepełnosprawnością intelektualną w świecie komunikacji zapośredniczonej nowymi technologiami. Cel ten jest szczególnie istotny ze względu na tempo zmian jakie zachodzą w sferze ITC (Information Technology Communication). Badanie zostanie przeprowadzone na osobach dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną, gdyż jest to z jednej strony grupa społeczna marginalizowana w dostępie do nowych technologii, z drugiej strony jest to grupa na którą społeczeństwo informacyjne wywiera presję dostosowania się do nowej rzeczywistości (posiadania nr telefonu komórkowego, adresu mailowego, profilu na facebooku, konta w e-banku) (Dijk, 2010). Ponadto przebadani zostaną terapeuci pracujący w pracowniach ITC, ponieważ to oni mogą być motorem zmian w zakresie edukacji i emancypacji cyfrowej środowiska osób z niepełnosprawnością intelektualną.


    Efektem badań jest pogłębiona wiedza, niezbędna pedagogom pracującym z dorosłymi osobami z niepełnosprawnością intelektualną. Wiedza ta pozwala na lepsze dostosowanie programów terapii i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną.


DSW -Wydział Nauk Pedagogicznych
ul. Strzegomska 55
53-611 Wrocław

Kierownik projektu:
mgr Piotr Osiadły
tel 503 007 131
mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.